Kolombusz

A Kolombusz szobor

Egy 60 méter magas öntötvas oszlop tetején áll Kolombusz szobra. A szobrot az 1493-as hazatérésének emlékére állították az 1888-as világkiállításra. Az emlékműbe egyébként fel islehet menni lifttel, de az árát nem mertük megkérdezni. Pedig a kilátás biztos, hogy csodálatos, hiszen innen nyílik a La Rambla a híres bevásárlóutca is. A szoborhoz fűzödik egy legenda is, miszerint eredetileg amerika felé szerették volna hogy mutasson, de aztán meggondolták magukat a városatyák, hiszen ez esetben a város, és Spanyolország belseje felé mutatott volna az oszlop tetején Kolombusz. Így A Kolombusz szobormost a tenger felé mutat.

A pálmafás korzó a tengerparton

Óóó, igen, ezért jöttünk, hatalmas pálmafák amíg a szem ellát, tenger, mediterrán levegő… Mi kell még? Hajnalban ugyan ilyen kihalt ez a Passaid de Colonnal párhuzamos pálmafás korzó szakasz a Rambla del Mar és a katalán múzeum között, de napközben megannyi önjelölt művésszel, és kisebb-nagyobb rendezvénnyel találkozhatunk itt. Ha tovább csapódunk a még reptérről megismert tömeghez…A pálmafás korzó a tengerparton

A Kolombusz sugárút – A Passaig de Colon

Ha folytatjuk az utunkat egyenesen tovább, a Passaig de Colon-ra jutunk, feltűnik a Kolombusz-emlékmű a távolban. Balra a régi kikötő, a Port Vell.A Kolombusz sugárút - A Passaig de Colon

A Passaig d'Isabel

Ha repülővel érkezünk (érdemes, a fapados járatok nagyon olcsóak tudnak lenni, ha jóelőre lefoglaljuk a jegyeket), a repülőtérről (Barcelona International Airport, vagy ahogy röviden nevezni szokták: El Prat) vonattal bejuthatunk a belvárosba, az Estació de França vasútállomásra. A pályaudvarról kilépve, ha balra tartunk, a passaig d’Isabelen átjutunk a Passaig de Colonra, aminek a végén ott figyel a Kolombusz szobor, és a kikötőbe is erre juthatunk el. Egyébként e vasútállomás mellett található a páratlan élményt nyújtó barcelonai állatkert is.A Passaig d'Isabel